Privatlivspolitik
Hos Tryghedspersonale.dk værner vi om dit privatliv. Her kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
Dataansvarlig
Tryghedspersonale.dk er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:
Tryghedspersonale.dk
Telefon: 70 60 50 40
E-mail: kontakt@tryghedspersonale.dk
Formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
- At besvare henvendelser fra dig
- At indgå og opfylde aftaler om vores services
- At administrere dit forhold til os
- At opfylde lovkrav
- At tilpasse og forbedre vores services
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
Almindelige personoplysninger:
- Navn, adresse, e-mail, telefonnummer
- Oplysninger om din virksomhed/arbejdsplads
- Korrespondance med dig
Ved ansøgning om job eller vikarstilling:
- CV, uddannelse, tidligere ansættelser
- Referencer
- Straffeattest (hvor relevant for stillingen)
Behandlingsgrundlag
Vi behandler dine personoplysninger på følgende grundlag:
- For at kunne opfylde en kontrakt med dig (persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b)
- For at overholde retlige forpligtelser (persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra c)
- På baggrund af dit samtykke (persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra a)
- På baggrund af vores legitime interesse i at udvikle og forbedre vores services (persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra f)
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:
- Databehandlere, som vi samarbejder med for at støtte vores virksomhed (IT-leverandører, hosting-udbydere)
- Offentlige myndigheder, når vi er forpligtet hertil
Opbevaring af dine personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger i følgende perioder:
- Kundeoplysninger: Op til 5 år efter sidste kontakt af hensyn til vores legitime interesse i at kunne dokumentere vores forhold
- Jobansøgninger: Op til 6 måneder efter afsluttet rekrutteringsproces, medmindre du har givet samtykke til længere opbevaring
- Regnskabsmateriale: 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører (bogføringsloven)
Dine rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig:
- Ret til at se oplysninger (indsigtsret): Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig.
- Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
- Ret til sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
- Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
- Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger.
- Ret til at trække samtykke tilbage: Hvis du har givet samtykke til behandling af dine personoplysninger, har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
- Ret til at klage til Datatilsynet: Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på.
Kontakt
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder eller har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os på:
E-mail: kontakt@tryghedspersonale.dk
Telefon: 70 60 50 40
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Ændringer i privatlivspolitikken
Vi forbeholder os ret til at ændre denne privatlivspolitik. Den aktuelle version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil vi informere dig via e-mail eller på vores hjemmeside.
Denne privatlivspolitik er senest opdateret den 20. maj 2025.